23948sdkhjf

Nytt barnmatsmärke storlanseras

Vd: "Vi har haft turen att få Ica som lanseringspartner".
Den ekologiska trenden fortsätter uppåt. Senast att haka på den är den barnmatstillverkaren Lovemade som fokuserar på att göra goda rätter för de minsta.

– Idén fick jag när jag själv blev mamma. Jag insåg snabbt att smakrik, ekologisk mat inte fanns i barnmatshyllan. Under mammaledigheten bestämde jag mig för att göra något åt det, säger grundaren av Lovemade, Silvia Wulff, till Food Supply.

Och i början på veckan lanserades de nya, skånsktillverkade, produkterna på Ica-butiker i hela Sverige.

– Vi har haft turen att få Ica som lanseringspartner. Det betyder att vi får en god start och en bred lansering. Vi kan komma att nå ut till 50 procent av marknaden redan från start, vilket självklart ger oss fördelar, säger Silvia Wulff som tagit hjälp av Michelinkocken Mikkel Maarbjerg och tv-kocken Nikolaj Kirk för att utveckla recepten.

Konkurrensen är hård, och det poppar hela tiden upp nya varumärken i kategorin barnmat. Men Silvia Wulff stressar inte upp sig.

– Vi tycker att det är bra när det sker utveckling i kategorin, det är ju också vårt mål. Jag startade själv Lovemade för att jag tyckte att de existerande produkterna på barnmatshyllan inte var bra nog och det finns uppenbarligen andra aktörer som tycker likadant.

I dagsläget fokuserar barnmatstillverkaren på Sverige, men det finns större planer i sikte.

– Vi önskar att kunna utmana marknaden och introducera nya produkter på nya marknader på sikt, avslutar Silvia Wulff.

Idag är kockduon delägare i företaget.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063