Chefspålägg hos Bröderna Nilsson
Under storkoncernens vingar kan charkföretaget trampa på gaspedalen.
— Strategin för Bröderna Nilsson är fortsatt att vara den självklara leverantören av förstklassiga smörgåspålägg inom chark men också att vara utmanare inom nya och etablerade kategorier via starka innovationer och lyhördhet för våra kunder, säger Nina Hagman, marknadsansvarig på Bröderna Nilsson, till Food Supply.
Hon är dock hemlighetsfull angående exakt vilka nya kategorier som Bröderna Nilsson vill in och konkurrera inom.
— Men den övergripande målsättningen är att det ska finnas kylda kvalitetsprodukter från Brödernas för alla måltider på dygnet. Vi vill erbjuda våra konsumenter sunda produkter av högsta tänkbara kvalitet och med så få tillsatser i som möjligt.
För att kunna satsa vidare biffas organisationen upp avsevärt.
— I och med denna målsättning gasar vi nu på pedalen och söker distriktschefer i distrikten Småland, Östergötland, Värmland, Närke och Västmanland.
Bröderna Nilssons produkter återfinns över hela landet via Ica, Axfood, Bergendahls och Netto. En viss del går även på export.