23948sdkhjf

Nestlé väljer Matsmart

"En dröm", säger grundaren Karl Andersson.
— Årligen slängs 1 915 150 ton matavfall i Sverige. Nu tar Nestlé och Matsmart ett rejält kliv mot att minska matsvinnet, skriver Nestlé i ett inlägg på sin Facebooksida.

Samarbetet med svenska Matsmart innebär att Nestlé-produkter med kort bäst-före-datum, varor som annars skulle ha blivit förpassade som sopor, blir tillgängliga över nätet, till ett billigare pris. Det kan även handla om utgående sortiment och utgående sortiment.

Läs också: Succéstart för Matsmart

— När vi startade för två år sedan var det en dröm att en stor producent som Nestlé skulle gå ut publikt och berätta att de samarbetar med oss som ett led i deras miljöarbete. Nu är vi där. Vårt koncept har tagits emot otroligt väl av både konsumenter och leverantörer. Företag som vill sälja varor via matsmart.se hör av sig hela tiden, vi har nästan svårt att hinna med, säger Karl Andersson, grundare av Matsmart.

Läs också: Matsmart växer så det knakar

Matsmart uppger att företaget sålt över 1 000 ton varor sedan starten för två år sedan, varav åtminstone en tredjedel annars skulle ha slängts.

Hos Matsmart finns just nu barnmat, välling, godis, kaffe och te från Nestlé att köpa.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11