23948sdkhjf

Matsmart vill byta namn

Ber nu allmänheten om tips för att fungera bättre utomlands.
E-handelsbolaget Matsmart, som bland annat säljer varor som närmar sig utgångsdatumet, siktar på att bli stora även internationellt.

Läs också: Miljonregn över Matsmart

I slutet av förra året tog bolaget in 30 miljoner kronor, pengar som till stor del ska gå till att på sikt realisera drömmen om utlandet. Då fungerar inte längre det svenskklingande företagsnamnet Matsmart, resonerar ägarna, som nu utlyser en öppen process för att landa i ett nytt namn som ska fungera bättre globalt. Det skriver Breakit.

Läs också: Nestlé väljer Matsmart

— Vi tycker att namnet Matsmart funkar väldigt bra lokalt och vi känner att vi har etablerat det. För expansion till andra marknader känns det som att vi behöver ett lite mer internationellt namn. Men det är inte som att vi ska utomlands imorgon direkt, säger Karl Andersson, vd och medgrundare på Matsmart, till Breakit.

Matsmart har tagit fram 13 egna namnförslag, vilka kunderna sedan kan betygsätta via sociala medier. Däribland Happyfoodbox, Supermark och Foodiq. Den som bidrar med ett namn som sedan antar vinner ett pris, lovar Matsmart.

Enligt Karl Andersson är planen att Matsmart ska lanseras utomlands någon gång under året.

Läs också: Matsmart växer så det knakar
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062