23948sdkhjf

Nätmaten slår i höjden

Svensk Digital Handel: "Vi ser inga tecken på avmattning".
Sammanlagt ökade livsmedelsförsäljningen på nätet med 32 procent under det första kvartalet 2016 jämfört det samma period fjol. Middagslösningarna ökade med 21 procent medan lösplocket ökade med 43 procent. Det enligt Svensk Digital Handels sammanställning D-food Index.

— Matförsäljningen på nätet inledde året starkt och vi ser inga tecken på avmattning. En av fyra kunder säger att de tänker öka sin matkonsumtion på nätet under året, och Sverige ligger fortfarande en bra bit bakom de ledande nationerna. Det finns därför en stor potential för fortsatt tillväxt framöver, säger Jonas Ogvall, vd på Svensk Digital Handel, i ett pressmeddelande.

Jonas Ogvall anser att fraktkostnaden fortfarande fungerar som en tröskel för att fler ska börja handla mat på nätet.

— Samtidigt har livsmedelsbranschen varit bland de mest drivande för förbättrade fraktlösningar. Det är inte i många andra branscher som aktörerna erbjuder leverans på kvällar, helger och ibland samma dag, säger Jonas Ogvall.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156