23948sdkhjf
Annons

Guldfågeln tar hem säljet

Inte längre hållbart att samarbeta med Atria, anser vd Martin Lindström.
Guldfågeln har under många år anlitat Atria Foodservice för bearbetning av kunder på Restaurang & Storhushållsmarknaden. Och även om kycklingföretaget, med tillverkning i öländska Mörbylånga och halländska Falkenberg, anser att samarbetet har fungerat väl väljer Guldfågeln att säga upp avtalet och starta upp en egen säljkår med start i slutet av 2016.

Orsaken är att Atria nyligen förvärvat Guldfågelns konkurrent Lagerbergs.

Läs också: Atria köper Lagerbergs

— Vi vill tacka Atria Foodservice för ett långt och framgångsrikt samarbete. I och med Atria-koncernens förvärv av en konkurrent finner vi det dock inte hållbart att fortsätta samarbetet säger Guldfågelns vd Martin Lindström, i ett pressmeddelande.

Samarbetet kommer att fortlöpa som vanligt under uppsägningstiden.

— Guldfågeln ser en stor tillväxtpotential i R&S-marknaden (Restaurang & Storkök) och kommer nu omgående att starta rekrytering av en egen säljorganisation för den fortsatta bearbetningen av R&S-marknaden. Vi är helt övertygade om att detta nu blir den klart bästa vägen framåt för oss säger Johan Ekerot, marknads- och försäljningsdirektör på Guldfågeln.
Kommentera en artikel
Annons
Annons
Utvalda artiklar

    Nyhetsbrev

    Sänd till en kollega

    0.084