Matleverantörens tillväxt: 10 000 procent
Foodora växer med raketfart och ska etablera sig i fler svenska städer.
Sedan i maj 2015 har Foodora, som är verksamt i tio länder, haft en tillväxt på närmare 10 000 procent. Räknat på årsbasis uppgår omsättningen till cirka 1,4 miljarder kronor.
I ett pressutskick meddelar Foodora, som levererar mat från restauranger med en mer exklusiv framtoning, att "inom 60 dagar lansera sin tjänst i flera nya städer i Sverige".
Läs också: Delivery Hero köper konkurrent
Foodora ägs sedan i höstas av Delivery Hero, som också äger Onlinepizza.
— Företaget har utvecklat ett helt eget ekosystem av lösningar för city-logistik, optimerat för matleveranser. Det ger en långsiktig konkurrensfördel och bidrar till starkare finansiella resultat. Vi är glada över utvecklingen och ökar våra investeringar för att stärka och säkra positionen som marknadsledare, säger Delivery Heros vd Niklas Östberg i kommentar.