23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

KUKAs kampanj med Timo Boll vinner många priser

KUKAs kampanj med reklamfilmen ”The Duel” vinner ytterligare priser.

Filmen hade premiär i mars 2014 samtidigt som KUKAs nya produktionsanläggning i Shanghai öppnades. I filmen ställer Timo Boll, varumärkesambassadör för KUKA i Kina, upp i bordtennis mot KUKAs minirobot KR AGILUS. Videon har sedan dess visats runt 5,9 miljoner gånger på videoportalen YouTube. KUKA Roboter GmbH kan tillsammans med reklambyrån Sassenbach Advertising från München redan glädja sig åt en rad utmärkelser i olika kategorier detta år.

Redan i maj var det första priset ett faktum: Som ”Bästa imagefilm på nätet” tilldelades kampanjen med Timo Boll det tyska priset för onlinekommunikation 2014 . Genom detta pris uppmärksammas prestationer inom digital kommunikation. Fyra månader senare, i september 2014, utnämndes ”The Duel” även till segrare i kategorin imagefilm och belönades med Digital Communication Award 2014 . Priset delas ut i 38 kategorier som täcker samtliga områden inom digital kommunikation såsom sociala medier, onlinestrategi eller B2B-kommunikation. En ytterligare höjdpunkt i september: Kampanjen gick till final i New York Festivals i kategorin World’s Best Advertising. Trogen mottot ”alla goda ting är tre” vann kampanjen, som genomfördes i samarbete med reklambyrån Sassenbach Advertising, i oktober red dot award ”Best of the Best 2014” – ett pris för högsta designkvalitet i kategorin ”Advertising”.

Utöver tre guldmedaljer har kampanjen med Timo Boll även vunnit silver och brons. I mitten av oktober kom filmen på andra plats vid Marconomy B2B Marketing Awards. Första priset gick till ”This is Sick”, ett arbete från reklambyrån Reinclassen för sensortillverkaren Sick. Det vita ”m:et” tilldelas kampanjer som har ett tydligt fokus på marknadsföring och kommunikation och som riktar sig till B2B-målgruppen. Vid utdelningen av CommAward s i slutet av oktober kunde KUKA tillsammans med Sassenbach, jämte tolv ytterligare pristagare, glädja sig åt en tredje plats i kategorin ”Pixeln”, direkt efter de stora jättarna i branschen, med Mercedes Benz AG på andra plats och BMW AG som segrare i kategorin. Knappt 400 verk lämnades in i kategorierna ”Annonsen”, ”Affischen”, ”Pixeln” och ”Rummet”.

KUKA Nordic AB
A Odhners gata 15
421 30 Västra Frölunda
Göteborgs stad
Sverige
VAT nummer: SE5562540723

Kontaktperson

CA
Carola Andersson
Marknadsansvarig
+46 708327068 carola.andersson@kuka.com

Sänd till en kollega

0.047