23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Plastbägare bryter isen för frusen yoghurt

Försäljningen av en ny serie frusen yoghurt överstiger klart de förväntningar som det bakomliggande mejeriföretaget hade inför lanseringen. Den valda förpackningen, plastbägaren EasySnackingTM från RPC Superfos, är en del av framgångshistorien.

Det är nu sommar i Europa och i takt med att temperaturen stiger ökar också glassförsäljningen. I Luxemburg tyder allt på att frusen yoghurt från det ledande mejeriföretaget Luxlait blir en succé i år. Konsumenterna kan äta glassprodukten direkt ur den väldesignade plastbägaren EasySnackingTM från RPC Superfos, den helgjutna skeden i locket gör det till en behaglig upplevelse att äta när man är på språng. 

Förpackningen tar fram det bästa ur produkten
Luxlait producerar sin serie av frusen yoghurt i flera smaker, bland annat kola med saltat smör och pekannötter. Produkten har en krämig och lätt konsistens och ger samma goda smakupplevelse som glass men med färre kalorier. För varje smak finns det en matchande sås: kola, jordgubbe eller passionsfrukt.

Jérôme Lejeune, inköpschef hos Luxlait, förklarar:

”Vi har valt EasySnackingTM-lösningen eftersom både utseendet och hela upplevelsen av bägaren tilltalar oss. Den förmedlar något ungt och modernt och har dessutom en fläkt av ergonomisk design eftersom den känns så rund och mjuk. Dessutom uppskattar vi skeden för dess harmoniska utformning. Sedan är den gjord i ett stycke och är faktiskt rätt solid, d.v.s. perfekt för att äta frusen yoghurt med.”

Pricken över i:et är, enligt Luxlait, bägarens genomskinliga lock i färger som matchar varje smak. Genom locket kan man precis skymta det fina mönster som skapas av såsen på toppen av glassprodukten.

”Försäljningen har överstigit våra förväntningar och en del av vår framgång är tack vare förpackningen. Vi har samarbetat med RPC Superfos i mer än 15 år nu och vet att företaget är en seriös förpackningsleverantör som med jämna mellanrum presenterar nya idéer för oss. Idén att använda EasySnackingTM var en fullträff”, säger Jérôme Lejeune.

Utökar sortimentet
Ursprungligen var frusen yoghurt från Luxlait riktad mot det unga konsumentsegmentet, men det har visat sig att produkten tilltalar en mycket bredare målgrupp. Luxlait arbetar därför nu på att utöka sortimentet med två nya smaker.

En bägare som vunnit ett flertal priser
EasySnackingTM har mottagit priset FPA Product Innovation Award 2016 av The Foodservice Packaging Association i Storbritannien och nådde också finalen i kategorin ”Best convenience on-the-go packaging” vid World Food Innovations Awards 2016. Utöver det har bägaren tilldelats en Scanstar från den nordiska förpackningstävlingen med samma namn.

Berry Superfos
Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Danmark
VAT nummer: DK43239511

Kontaktperson

UVN
Ulla Vennervald Nielsen
EA & HR Operations Excellence Manager
+45 59111151 ullavennervald@berryglobal.com

Sänd till en kollega

0.094