En fin sked i locket är inte en stad i Ryssland
I Moskva äter man nu en glass tillverkad av ryska Taice. Förpackningslösningen kommer från RPC Superfos och har bidragit till starka försäljningssiffror i samband med lanseringen av glassen. En liten fast sked i locket har en del av äran.
Det var helt rätt beslut att välja EasySnackingTM-bägaren till att lansera en ny serie glass i Moskva med omnejd. Det säger Taice, som är en nyetablerad rysk spelare på glassmarknaden. Glasstillverkaren rapporterar om övertygande försäljningssiffror från ett område där det bor över 12 miljoner människor.
Utvecklad tillsammans med experter
Taice har använt ett antal experter för att ta fram recept som tilltalar de ryska storstadsbornas smaklökar och har träffat mitt i prick med smaker som exempelvis jordgubb, hallon och choklad.
Glassen säljs i EasySnackingTM-bägaren med lock i en stark lila färg som kunderna lätt får syn på och känner igen. Lösningen är utvecklad av RPC Superfos i Danmark, medan det viktiga valet av förpackning till glassen träffades i nära samarbete med Denis Komarov från företaget UnipakCentr i Moskva. Han säger:
”Taice-glassen håller mycket hög kvalitet och därför är det avgörande med en förpackning som ligger på samma höga kvalitetsnivå. EasySnackingTM-bägaren är helt klart den rätta lösningen här. Vi uppskattar verkligen bägaren som helhet, men skeden är ändå något speciellt. Den är solid, praktisk och tillgodoser behovet av att enkelt kunna äta något gott i farten.”
En fin sked i locket
Förutom starka färger och mjuka linjer i bägarens eleganta design har skeden − som är gjuten i ett stycke – en central betydelse. Den ligger för sig själv överst i locket, hygieniskt åtskild från glassen, och det är lätt att få tag i den när man utan besvär har dragit av den självhäftande folien från locket. Dessutom är skeden behaglig att äta med.
Glassen säljs genom detaljhandelsföretag i livsmedelssegmentet, till exempel biografer, pizzerior och bensinstationer och på Taice är man fulla av optimism om försäljningen den kommande sommaren.
”Folk som har provat Taice-glassen i EasySnackingTM-bägaren berättar för oss att de tycker mycket om den. Vi får mycket positiv återkoppling, både om glassen och förpackningslösningen”, förklarar Denis Komarov.
Den avancerade In-Mould Labelling-tekniken från RPC Superfos gör det möjligt att visa glassens inbjudande konsistens på förpackningen i en knivskarp bildkvalitet. EasySnackingTM-bägarens vackra utseende ger glassen extra uppmärksamhet i butikerna och lockar intresset hos den sötsugne. Då är det extra bra att man inte behöver vänta med att äta glassen, för skeden finns i locket!