Oemotståndliga choklad-nötkrämer kan nu avnjutas på språng
Förbrukare med sötsug älskar Lino Ladas bredbara pålägg. Till och med så mycket att Podravka, som är företaget bakom produktserien, nu har lanserat en convenience-version som kan avnjutas på språng tack vare förpackningslösningen EasySnacking™.
Lino Lada är bland annat de mest populära smörgåspåläggsmärkena på den kroatiska marknaden och i en rad andra länder på Balkan – en position som de har uppnått tack vare Podravkas kontinuerliga produktutveckling. Exempelvis har företaget nyligen lanserat convenience-varianter av två redan existerande choklad-hasselnötskrämer som båda marknadsförs i EasySnacking™-förpackningar från Berry Superfos.
Maja Pezelj Stunja, brand manager på Podravka säger: “Som en följd av den stigande förbrukningen av convenience-produkter beslutade vi att erbjuda våra mer populära varianter Lino Lada Gold och Lino Lada Duo i en version som man kan äta på språng. Nu har vi lanserat en mycket funktionell lösning som ger konsumenterna ett enkelt sätt att äta våra påläggsprodukter på, när som helt och var som helst. Det är ett exempel på hur vi på Podravka uppnår tillväxt genom att fortsatt komma med nya produkter, smakvarianter och förpackningslösningar till Lino Lada-produktfamiljen.”
Aptitlig lösning genom partnerskap
Berry Superfos har varit Podravkas förpackningspartner i många år. De två företagen har genom åren samarbetat och utvecklat flera framgångsrika projekt tillsammans. Därför var Berry Superfos ett givet val när Podravka sökte efter en bra convenience-lösning till sina produkter.
“Vårt mål var att hitta en praktiskt förpackningslösning med lätt vikt och tillverkad med så lite material som möjligt. Vi hittade en perfekt match i Berry Superfos EasySnacking™-lösning med en integrerad sked i trä. Lösningen är framför allt praktisk och stämmer överens med våra hållbarhetsplaner samt önskan om en förpackning som är enkel att återvinna. Dessutom har förpackningen första klassens IML-bildkvalitet på själva förpackningen och en självhäftande etikett i PP på locket,” säger Renata Tomerlin och fortsätter:
“Vi upplever Berry Superfos som en pålitlig partner och en bra leverantör av innovativa förpackningslösningar som dessutom har fokus på hållbarhet. Vi värdesätter att de erbjuder skräddarsydda lösningar, reagerar snabbt på våra krav och på det hela taget är en god samarbetspartner,” säger Renata Tomerlin.
God marknadsrespons
Marknadens reaktion på den nya förpackningen i Kroatien är mycket positiv, och Podravka är optimistisk med hänsyn till utsikter på de andra marknaderna på Balkan samt i Väst- och Centraleuropa.
Lino Ladas bredbara pålägg lanserades 1998. Idag omfattar produktsortimentet fem varianter av Lino Lada: duo, mjölk, nougat, kokos och guld. Alla fem varianter är fantastiskt goda som pålägg på bröd, fyllning i pannkakor, ingredienser i kakor, topping på glass eller bara som en söt njutning i sig själv.