23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

När mat är det största intresset

Ny försäljnings- och marknadsföringschef har haft olika funktioner under sin karriär. Han har dock alltid arbetat med livsmedel.

Martin Jakobsen är väldigt intresserad av livsmedel. Så mycket att det ibland är lite pinsamt, faktiskt.

I alla fall om man frågade hans barn för några år sedan.

Det kunde nämligen ta en evighet att följa med pappa och handla mat. Han måste ju alltid se efter vilka ingredienser det var i den här nya produkten.

Så medan pappa stod och förlorade sig i ingredienslistor på baksidan av yoghurtförpackningar, brödblandningar och vegetariska kycklingspett så ville barnen bara gå vidare.

De två barnen har nu blivit så stora att de mest rycker på axlarna åt pappas passion, som på inget sätt har dämpats. Kanske snarare tvärtom.

-  Jag måste ju erkänna att jag älskar livsmedel. Det är en så dynamisk bransch att arbeta i. Det händer hela tiden något nytt och intressant, berättar Martin Jakobsen, som är ny försäljnings- och marknadsföringschef på Procudan.

Röda trådar genom försörjningskedjorna
Hans karriär inom livsmedel började med ost i slutet av förra årtusendet. Och sedan dess har han arbetat med försäljning och inköp av fisk, bageri och mejeri.

-  Det är ju lite av en paradox, eftersom jag inte har någon yrkesbakgrund inom livsmedel. Men jag känner nu att jag har varit på rätt spår i många år, säger Martin Jakobsen.

Han har varit hos Procudan sedan 2017, då han anställdes som produktchef för ingredienser. Redan då var det en del av hans arbetsbeskrivning att tänka på uppgifterna tvärs över verksamhetens olika avdelningar och därmed dra röda trådar genom försörjningskedjorna

Nära samarbete med kunderna
Procudan är experter på ingredienser och förpackningar. Det är verksamhetens uppdrag att utveckla värde tillsammans med kunderna, och för försäljningen sker det bäst enligt Martin Jakobsen genom ett nära samarbete.

-  När vi står nära våra kunder förstår vi bättre vad som skapar värde för dem. Och alla kunder är olika, så det är en stor uppgift. Men med våra insikter och vår expertis har vi möjlighet att hjälpa kunderna på många olika sätt, säger han.

Du kan läsa mer om Martin Jakobsen och hur han hoppas kunna skapa ett nära samarbete mellan kunderna och Procudan här:

Procudan
Jungmansgatan 12
211 11 Malmö
Malmö stad
Sverige

Sänd till en kollega

0.11