23948sdkhjf

Skånemejerier är Årets pådrivare i hållbarhetsfrågor

Skånemejerier vinner priset för ”Årets pådrivare” i Sustainable Brand IndexTM 2013, en undersökning bland 9 000 svenskar om vad de tycker om miljöansvar och socialt ansvar hos svenska varumärken.
I motiveringen till priset ”Årets pådrivare” står det bland annat;
”... Det innebär att Skånemejerier enligt vår bedömning är det företag som genom konsekvent kommunikation i alla sina kanaler breddat sitt budskap på bästa sätt. De konsumenter som mottagit budskapet har också bedömt det som positivt. I och med detta har Skånemejerier varit det företag som på bästa sätt drivit hållbarhetsfrågan framåt.”

– Vi är fantastiskt stolta över priset. Det är en bekräftelse på att det vi gör för att förbättra vårt miljöarbete och vårt sociala ansvar också når ut till våra konsumenter, säger Armina Nilsson, miljöansvarig på Skånemejerier i ett pressmeddelande.

– För Skånemejerier är det viktigt att hela tiden försöka minimera miljöpåverkan. Det är också viktigt att bidra till samhällsutvecklingen och att ha en bra dialog med våra konsumenter. Via sociala medier har vi en mycket nära kontakt med våra konsumenter. Över 120 000 följer idag vår Facebooksida och vi får hela tiden respons och synpunkter på våra aktiviteter, vilket är väldigt betydelsefullt, säger Björn Sederblad, Skånemejeriers VD.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065