En sammanhängande färgpalett, finare inramning och tydligare skyltning. Det är bland ingredienserna som Arla nu provar i ett koncept som rullats ut i tre butiker runt om i Sverige. Tanken är att försöka modernisera osthyllan för att inspirera kunderna att prova på nytt och ge en skjuts till butikernas försäljning.
– Vi vill hjälpa våra kunde...
Arlas nya koncept ska öka försäljningen i ostavdelningen
Arla har dragit i gång ett projekt på en handfull butiker med målet att få konsumenterna att prova på nya ostar.

Andreas Nordh och Gustav Mellberg har jobbat med att utveckla konceptet som nu provas i ostavdelningen i flera olika butiker runt om i landet. Foto: Jan Ahmadi
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration