23948sdkhjf

Arla tar upp kampen mot emv – lanserar nya lågprisalternativ

Arla utökar alternativen under Familjefavoriterflaggan.

Arla lanserar fyra nya produkter under varumärket Familjefavoriter, två yoghurtar och två färskostar. Tanken är att det ska vara ett märke med större familjeförpackningar till ett lägre pris.

– När familjer började få mindre i plånboken såg vi att köpbeteendet förändrades, fler sökte sig till de billigare alternativen. Det fick oss att vilja agera, säger Maria Loxvi, ansvarig för Familjefavoriter på Arla, och fortsätter:

– Vi har en viktig roll i att stötta konsumenter som har det tufft ekonomiskt. För oss handlar det om att erbjuda ett brett sortiment av olika produkter som passar alla plånböcker.

Bolaget uppger att tilltaget är en åtgärd för att ”möta det ökade intresset för prisvärda livsmedel”. Försäljningsutvecklingen under den höga matprisinflationen har visat att konsumenterna i högre grad vänt sig till lågprisalternativ som emv.  

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093