Carlsberg och O’Learys i nytt avtal
Nu är det klart att Carlsberg Sverige och restaurangkedjan O’Learys tecknar ett nytt dryckesavtal.
– Det förtroende vi nu får att fortsätta den snabba tillväxten tillsammans med O’Learys är mycket viktigt för oss och är ett riktigt styrkebesked. Vi är ett stort team som genom lång tid har arbetat hårt för att åter bevisa att vi är rätt dryckespartner för O’Learys – med varumärken och en organisation i världsklass, säger Mark Jensen vd Carlsberg Sverige i ett pressmeddelande.
Stärker sin position som ledande bryggeri
Det nya fyraåriga avtalet är ett viktigt steg för Carlsberg inte bara i Sverige utan även på de andra marknader som O’Learys verkar. Avtalet innefattar storsäljare som Falcon, Carlsberg, och Staropramen, men även andra svenska och internationella ölsorter som till exempel Eriksberg och Brooklyn. Andra folkkära och populära drycker som Pepsi och Ramlösa ingår även i affären som innebär att Carlsberg stärker sin position som ledande bryggeri i Sverige. Det nya avtalet börjar gälla vid årsskiftet när det befintliga avtalet går ut.
– För O’Learys är det viktigt att arbeta med starka varumärken och med partners som förstår O’Learys affär, inte bara ur ett leverantörsperspektiv, utan också på ett sätt som utvecklar affären. O’Learys franchisetagare och gäster ska känna sig trygga med att vi alltid möter dem med innovativa och glädjefulla dryckesupplevelser. Med Carlsberg stärker vi den upplevelse, säger Wilhelm Vintilescu, CEO O’Learys Trademark.