Hon lyfter också fram att Ica Sveriges butiker ökade antalet kundbesök med fyra procent under det första halvåret.
– Fokuset är på att mota prisökningarna.
Innebär det att det inte är högsta prio att ta tillbaka tappade marknadsandelar?
– Det viktigaste är att ha rätt erbjudande för kunden. Och vi vet att kunderna kommer att ha det fortsatt tuff...
Nina Jönsson: Ica ska satsa mer på emv
Dagligvaruhandeln tappar fart i den fortsatta höginflationsmiljön, och Ica har det ännu tuffare. Icagruppens koncern-vd Nina Jönsson är ändå positiv. – Trenden är rätt. Vi minskar gapet mot marknaden och satsar långsiktigt på att hålla ner priserna, säger hon.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration