23948sdkhjf

Nina Jönsson: Ica ska satsa mer på emv

Dagligvaruhandeln tappar fart i den fortsatta höginflationsmiljön, och Ica har det ännu tuffare. Icagruppens koncern-vd Nina Jönsson är ändå positiv. – Trenden är rätt. Vi minskar gapet mot marknaden och satsar långsiktigt på att hålla ner priserna, säger hon.
Hon lyfter också fram att Ica Sveriges butiker ökade antalet kundbesök med fyra procent under det första halvåret.

– Fokuset är på att mota prisökningarna.

Innebär det att det inte är högsta prio att ta tillbaka tappade marknadsandelar?

– Det viktigaste är att ha rätt erbjudande för kunden. Och vi vet att kunderna kommer att ha det fortsatt tuff...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094