23948sdkhjf

Heineken och Spendrups öppnar bar i Stockholm

Baren ska ligga i Södra Teatern och vara öppen en månad.

I en kampanj för att fira 150 år som varumärke väljer Heineken att öppna upp en bar i Södra Teatern. Barens utseende och tema ska avgöras via en tävling där "unga kreatörer" över 20 år får skicka in sina förslag. 

Baren i Stockholm ska vara öppen en månad i höst och blir en del av en global kampanj.

– Med det här initiativet vill vi utmana de normer som finns inom Stockholms barscen och erbjuda en plattform och möjlighet som inte finns idag, där unga kreatörer kan utforska sina visioner. Heineken firar 150 år, men i stället för att fira oss själva vill vi hellre fira tillsammans med våra konsumenter – på deras egna sätt, säger Björn Mannervik, partneransvarig på Spendrups.

De tävlande har ungefär en månad på sig att skicka in sina bidrag innan tre finalister väljs ut som får pitcha sin idé inför livepublik på Södra Teatern. Vinnaren där får alltså sedan

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.25