Martin & Servera lanserar app – ”digitalt verktyg i framkant”
Det handlar om översikt kring leveranser, löpande notiser samt leveransstatus och information om eventuella ändringar. Restauranggrossisten Martin & Servera lanseras en första version av en app för att underlätta för kunderna inom restaurangbranschen att beställa och följa ordens förlopp. Det skriver de i ett pressmeddelande.
I en senare uppdaterad version kommer det även att kunna göras reklamationsärenden.
– Vår nya app är ytterligare ett digitalt verktyg i framkant som underlättar kundernas vardag och helt i linje med vårt kundlöfte – levererar omtanke, säger Irene Waldemarson, vd Martin & Servera Restauranghandel.
Men för att kunna använda appen krävs att det att man är uppkopplad till bolagets transport management system. Undantag är också de leveranser som sker via kommunala samdistributionscentraler, samma sak gäller för verksamheter som är belägna på en ö och beroende av tidtabell för båtfrakt.