Varumärket Dug lanseras i Slovakien och Tjeckien
Med start denna vecka finns alla tre varianter av den växtbaserade potatisdrycken tillgängliga via Greenheads säljkanaler som täcker hela marknaden, Horeca, online, hälsofackhandeln och retail i de båda centraleuropeiska länderna.
”Samarbetet med Greenheads är i linje med vår strategi att etablera varumärket Dug som en aktör med hög kvalitet och brett sortiment av nästa generation växtbaserad mat. Den närvaro vi nu etablerar med distributörer i de olika marknaderna vi går in i, ska följa våra kriterier att vara närvarande i Horeca-kanalen (restauranger, hotell och catering), kaffekanalen (kaféer och rosterier) online (B2B och B2C) samt hälsofackhandeln och dagligvaruhandeln. I Green Heads får vi en engagerad partner i två länder med totalt cirka 16 miljoner invånare, och många av dem vill äta hälsosamt och ha fler äkta vegetariska alternativ”, säger Helene Nielsen, vd för Veg of Lund.