Löfbergs rekordtillväxt – ”Vi har aldrig sett liknande”
Enligt nya siffror från analysföretaget NielsenIQ* har Löfbergs ökat sin marknadsandel från 16,5 procent till 25,9. Enligt Löfbergs är de nu marknadsledare i Sverige. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.
– Vi har aldrig sett en liknande utveckling. Den positiva utvecklingen beror till stor del på ett bra och nära samarbete med livsmedelskedjorna som gör att vi attraherar nya konsumenter, säger Björn Norén, chef för retail på Löfbergs.
Försäljningen för kaffeföretaget har pekat uppåt under längre tid. Försäljning det senaste året steg med 42 procent, samtidigt som kaffekategorin som helhet backar.
– Nu handlar det om att inte slå sig till ro, utan att fortsätta skapa värde för kunder och konsumenter genom fler goda nyheter och fortsatta marknadssatsningar, säger Björn Norén.
*NielsenIQ, DVH totalt, malet kaffe, antal sålda paket genom kassan (unit share), rullande helår vecka 40 2023 (MAT) jämfört med rullande helår vecka 40 2022.