23948sdkhjf

Försäljningen av dadlar stack ut under black week

Apotea sålde över en kvarts miljon påsar smaksatta dadlar av märket Dave & Jon's.

Det var Famora Foods varumärke Dave & Jon's, med smaksatta dadlar och bonbönor, som fick en rusch i sin försäljning under den stora reaveckan.

– Jag blev nästan chockad av mängden pallar med dadlar som vi fick in till lagret, men bara en vecka senare var alla slut och vi har fått fylla på så många gånger att vi nästan tömt leverantörens lager. Det var oväntat men väldigt roligt att dadlar skulle bli vår storsäljare under black week, uppger Pär Svärdson, vd på Apotea, i ett pressmeddelande.

Efterfrågan på så kallade nyttiga snacks har ökat dramatiskt, menar Famora Foods.

– Även om vi växt stadigt och senaste året har det verkligen tagit fart och det har varit en utmaning att leverera på den höga efterfrågan. Våra två nya smaker har verkligen varit en succé vi inte kunnat förutse, kommenterar David Orang, vd Famora Foods.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065