23948sdkhjf

Sproud rekryterar tidigare Oatly-medarbetare

Jennie Östholm blir ny marknadschef på Sproud den 1 mars.

Det växtbaserade företaget Sproud har utsett Jennie Östholm, som bland annat har en bakgrund på Oatly som kreativ projektledare, till marknadschef.

– Vi är otroligt stolta över att välkomna Jennie till teamet. Hon har stor erfarenhet från den växtbaserade kategorin och bidrar med kreativ kompetens för varumärkestillväxt. Jag ser fram emot att se Sprouds nya varumärkesuttryck rullas ut som en del av vår fortsatta tillväxtresa, kommenterar vd Sara Berger rekryteringen.

I sin nya roll på Sproud kommer hon att leda marknadsföringsteamet för att stärka varumärket globalt och säkra en större marknadsandel.

– Sproud har produkten för att revolutionera marknaden. Mitt jobb blir att bygga ett varumärke som gör rättvisa åt produkten. Med Oatlys varumärkesresa i ryggraden kommer jag såklart att inspireras av best practice, men skapa Sprouds varumärkesuttryck på alternativa sätt, säger Jenny Östholm.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062