23948sdkhjf

Lanserar funktionsdryck som saft

Även Orkla Foods varumärke Fun light hakar på dryckestrenden med funktionsdryck som just nu har en enorm tillväxt.

Sport- och funktionsdrycker är en snabbt växande kategori. Allt fler dryckesproducenter ser möjligheterna, och även växtbaserade dryckestillverkare vill ha en del av kakan. I september förra året lanserade Fazer en havrebaserad funktionsdryck.

Nu gör saftvarumärket Fun light samma sak, men med ett annat grepp.

– De senaste åren har funktionsdrycker haft en explosionsartad utveckling och vi ser att konsumenten är redo för nästa steg. Nu kommer man kunna handla och blanda sin egen funktionsdryck. Fun Light vitamin boost stärker safthyllan genom att tillföra ny innovation, säger Maria Tilly, marknadsdirektör på Orkla Foods Sverige, i ett pressmeddelande.

Det som skiljer Fun light mot andra funktionsdrycker är att den kan blandas av köparen själv, precis som saft.

– Vi ser ett nytt konsumtionsbeteende inom kategorin för lightsötade drycker och är glada över att kunna erbjuda våra kunder något helt nytt inom en kategori på stark frammarsch, säger Maria Tilly.

Fun light boost är en sockerfri dryck med vitaminerna B6 och Niacin (B3).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062