23948sdkhjf

Matsmart tar in ny affärsutvecklingschef

Josefin Eslander blir ny affärsutvecklingschef. Hennes första uppdrag blir att lansera en företagsprenumeration.

Josefin Eslander var tidigare chef för det nordiska teamet hos Matsmart och har nu tagit ett steg vidare som affärsutvecklingschef. Hennes första uppdrag blir att lösa utmaningen för företag att handla mat till sina anställda.

– Det ställer andra krav att leverera till företag. Framförallt behöver leveranserna anpassas, att använda lösningar för privatpersoner med leveranser kvällstid funkar såklart dåligt för arbetsplatser. Även företagsvänliga betallösningar behövs och så måste det vara tidseffektivt och enkelt att beställa, säger Josefin Eslander, i pressmeddelandet.

Lösningen har resulterat i en prenumerationstjänst som heter ”Sveriges smartaste fika”. Tjänsten finns i tre olika storlekar för att anpassa arbetsplatser med olika antalet anställda. Produkterna som skickas till företagen är baserade på undersökningar på vilken typ av snacks som funkar bra på jobbet.

– Vi har samlat in en hel del insikter och gjorde även en pilot när vi förstås plockade in en hel del feedback. Det man kan säga generellt är att olika typer av mellanmålsbars, kakor och riskakor med olika pålägg som nötsmör och röror är populärt. Men även nötter och te vill folk gärna ha för att fylla på med energi och hålla sig pigga på jobbet, säger den nya affärsutvecklingschefen Josefin Eslander.

I framtiden vill Matsmart även ta hand om överskott av färsk- och frysvaror, något som blir en utmaning för Eslander att lösa.

– Inom de segmenten finns utmaningar med svinn och det klart att det är en dröm att kunna lösa återcirkulerandet av de varorna, avslutar Josefin.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062