Ny svensk yoghurtkedja öppnar
Dani Evanoff, grundare till Godisprinsen och delägare i Candyking koncernen, öppnar ny snabbväxande yoghurtkedja.
Bakom den nystartade kedjan står serieentreprenören Dani Evanoff, grundare till Godisprinsen och idag en av ägarna till Candykingkoncernen i Sverige även känt som Karamellkungen.
Yoghurt är trendigt
Den senaste affärsidén är snabbmatskonceptet The Honeycomb – Yoghurt Shop. Honeycomb bygger på ett brett utbud, stor valfrihet och självservice, alltid med 100 % nöjd kundgaranti, allt för att det ska vara snabbare, enklare och godare att äta yoghurt.
– Yoghurt är en kategori som växer snabbt och trenden har nu även hittat sin plats i butiksledet, säger Dani Evanoff i ett pressmeddelande.
Han är inte förvånad med tanke på de hyllmeter som livsmedelskedjorna bereder åt kategorin. Det var därför uppenbart att det fanns plats för en aktör som Honeycomb att paketera ett koncept som enbart fokuserar på yoghurt.
Yoghurttrenden förstärks ytterligare baserat på alla aktörer som senaste tiden öppnat ”Frozen Yoghurt” butiker.
– Vi har tagit det ett par steg längre. Vi ska bli alla Yoghurtälskares självklara destination och den som positionerar sig på marknaden som specialisten med stor innovationsgrad, lovar Dani Evanoff.
Öppnar först i Stockholm
De första butikerna öppnas i Stockholm på Karlavägen 60, Skrapan gallerian, samt i Skärholmen centrum. Därefter följs de upp med två nya enheter i oktober samt två enheter i november. Sex av enheterna är belägna i Stockholm och en i Norrköping.
– Vi ser fram emot att kunna erbjuda Honeycomb åt Stockholmarna såväl som Norrköpingsbor med råvaror av högsta kvalitet och en service som saknar motstycke. Allt detta sammanvävt i ett ska göra oss till den bästa och mest självklara aktören att besöka, avslutar Vanja Eriksson, Konceptchef på Honeycomb.