23948sdkhjf

Lena Lundvall ny marknadschef på Sibylla

I slutet av augusti tillträdde Lena Lundvall jobbet som marknadschef för Sibyllakedjan.
Lena Lundvall är Sibyllakedjans nya marknadschef. Hon ser en stor utmaning i att få kedjan att växa på den svenska snabbmatsmarknaden och samtidigt skapa en tydligare identitet för varumärket.

– Jag sticker gärna ut hakan och säger att vi på allvar ska utmana de lite större snabbmatskoncepten. Som utmanare på marknaden har vi ett perfekt utgångsläge och allt att vinna, säger Lena Lundvall i ett pressmeddelande.

– För att lyckas tror jag att vi måste särskilja oss mer från de renodlade hamburgerkedjorna och hitta en tydligare identitet än vad vi har idag, fortsätter Lena Lundvall.

Kommer tidigare från Valio
Lena är 52 år och kommer till Sibylla med en gedigen erfarenhet av varumärkesbyggande inom svensk dagligvaruhandel. Där har hon bland annat varit både marknadschef och VD för den svenska delen av mejerikoncernen Valio. Som marknadschef var hon ansvarig för att bygga upp Valio på den svenska marknaden och bredda produktportföljen. Bland annat lanserade hon Valios vaniljyoghurt med fruktsmak och introducerade laktosfria mejeriprodukter, som etablerade Valio i premiumsegmentet och gav märket tillväxt i Sverige.

– Jag tror att mina erfarenheter från dagligvaruhandeln – som präglas av knivskarp konkurrens och stort prisfokus – kan vara mycket värdefulla för en kedja som Sibylla, avslutar Lena Lundvall.

Joakim Carlsson, VD för Sibyllakedjan, är mycket nöjd med rekryteringen.

– I Lena får vi in en mycket kunnig och erfaren person som tillför vår kedja helt nya perspektiv. Hon är van att arbeta med stora varumärken och jag är övertygad om att hon kan bidra till Sibyllakedjans fortsatta utveckling.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078