Nytt partnerskap väntas omsätta 70 miljoner per år
Foodtechbolaget Humble har genom dotterbolaget Sam och Son Grossist (Privab) ingått ett strategiskt partnerskap med butikskedjan Hemmakväll.
Samarbetet inleds den 1 januari 2025 och väntas ge en årlig omsättning på cirka 70 miljoner kronor för Privab. Det förväntas även öppna upp för ytterligare samarbeten och utvecklingsinitiativ på lång sikt, framgår det i ett pressmeddelande.
”Partnerskapet understryker även attraktiviteten i Privabs distributionsplattform och vårt engagemang för att skapa långsiktig tillväxt, genom samarbeten med ledande butikskedjor på den svenska marknaden”, kommenterar Niklas Andersson, vd för Privab.
Privab är en grossist specialiserad på att förse den svenska dagligvaruhandeln och servicehandeln med ett brett sortiment av produkter inom konfektyr, snacks, drycker och livsmedel. Hemmakväll har 69 butiker runt om i Sverige.