23948sdkhjf

Madelaine Hellqvist Kongstad ny kommunikationsdirektör för Lantmännen

Madelaine Hellqvist Kongstad utsedd till kommunikationsdirektör i Lantmännen.
Madelaine Hellqvist Kongstad har utsetts till kommunikationsdirektör i Lantmännen, med ansvar för bland annat extern kommunikation, marknadskommunikation och utveckling av Lantmännens varumärke.

Tillträder omgående
Madelaine Hellqvist Kongstad har närmast varit chef för marknadskommunikation och varumärke inom Lantmännen, och varit tillförordnad kommunikationsdirektör sedan maj 2013. Madelaine tillträder sin befattning omgående och kommer att fortsätta rapportera direkt till Lantmännens vd och koncernchef Per Olof Nyman.

- Madelaine har stor erfarenhet av våra affärer och kommer att fortsätta att spela en viktig roll för Lantmännens utveckling och profilering, nu med ett bredare ansvar. Under sina sju år på Lantmännen har hon bland annat lett vår stora omprofilering och utvecklat och stärkt Lantmännens varumärke. Hon tillför strategiskt tänkande och affärsmässighet till kommunikationsfrågor, parat med stark genomförandeförmåga. Under rekryteringsprocessen har vi tittat på både interna och externa kandidater, och kommit fram till att Madelaine bäst passar den profil som vi söker, kommenterar Lantmännens vd och koncernchef Per Olof Nyman i ett pressmeddelande.

Arbetat på lantmännen sedan 2006
Madelaine har arbetat på Lantmännen sedan 2006, då hon gick in i den nyinrättade rollen som chef för varumärke och marknadskommunikation. Sedan dess har hon lett arbetet med att förnya och utveckla Lantmännens varumärke och positionera Lantmännen tydligare hos konsumenter.

- Jag ser fram emot att fortsätta arbetet med att utveckla Lantmännens kommunikation. Lantmännen ägs av 33 000 svenska lantbrukare, har en omfattande satsning på forskning och utveckling och en uttalad ambition att ta ansvar från jord till bord, vilket sammantaget skapar en unik och stabil grund för vårt fortsatta kommunikationsarbete. Det finns många dimensioner som jag tror att vi kan tjäna på att lyfta fram ytterligare, och som handlar om hur vi både levererar bra mat och bidrar till att stärka verksamheten hos svenska lantbrukare, säger Madelaine Hellqvist Kongstad.

Madelaine har tidigare bland annat varit marknadschef på TV4 och ansvarig för marknadskommunikation och varumärke i Posten.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079