Femme Boost hyllas internationellt
Svenska Femme Boost hyllas av den internationella dryckesindustrin.
Slutade som finalist på mässa
Under årets Drinktec och Anuga mässa, världens två främsta mässor för dryckesindustrin, uppvaktades bolaget varmt av industrin. I konkurrens med samtliga dryckestillverkare i världen, däribland stora spelare såsom Coca Cola och Pepsi, slutade Femme Boost som finalister i ett flertal kategorier såsom ”Best new brand or business”, ”Best new beverage concept”, ”Best beverage ingredient” och även som vinnare av priset som ”Best retail packaging Innovation”.
- Vi är otroligt stolta och smickrade säger Vahid Toosi, grundare av Femme Boost i ett pressmeddelande. Uppvaktningen och feedbacken den senaste veckan har varit otroligt rolig. Att som ett litet svenskt företag erhålla dessa utmärkelser i konkurrens med världens största och mest erkända varumärken är fantastiskt, vi känner oss nästan som Davids lillebror mot Goliat.
- Under 2014 räknar vi med en kraftig geografisk expansion på ryggen av vår historiska framgång samt genom att i framtiden ingå i starka partnerskap. Vi ser väldigt ljust på framtiden och är övertygade om att vi är på rätt väg, avslutar Vahid Toosi.