Energidryckstillverkarens nya drag – ”ökat snabbt i popularitet”
Energidrycker är av de kategorier som har haft starkast tillväxt under längre tid. Att lansera nya smaker tillhör närmast vardagen för branschen för att hela tiden hålla fast i efterfrågan och öka marknadsandelar.
Nu tar Vitamin Well till ett nytt drag och puttar ut en 1,15-liter flaska på marknaden. Under hösten kom de första två större varianter av smakerna ”defence” och ”reload”. Nu adderas även ”hydrate” till samlingen.
– De nya flaskorna har ökat snabbt i popularitet. Att de påminner om våra ikoniska originalflaskor bidrar säkert. De är samma uppfriskande törstsläckare – i 1,15 literflaskan får man bara mer av det goda, säger, kommenterar Petter Ericson Hållén, varumärkesansvarig för Vitamin Well, i ett pressmeddelande.
De stora flaskorna finns i större livsmedelsbutiker, och bolagets tanke är att man ska kunna dela med sig av drycken.