23948sdkhjf

Ett bra år för Vikingsoda

2013 var en bra år för Vikingsoda.
Det har gått ett år sedan Intellifood tog över ansvaret för marknadsföring, försäljning och distribution av kolsyreprodukter från Vikingsoda, ett år som sammantaget varit mycket framgångsrikt och inneburit att bolaget nu står stärkt inför nya spännande satsningar under 2014.

Investeringar
Företaget redovisar en försäljning på nära 15 miljoner kronor under 2013. Lönsamheten har varit god och det har gjort att företaget har kunnat bygga upp varulager, framför allt av nya kolsyrepatroner, och att investera i ny toppmodern utrustning för att fylla kolsyrepatroner.

Under året har det bokförda värdet av anläggningstillgångar och varulager ökat med över 2200 tkr. Mer än hälften av dessa investeringar är finansierade med egna medel, resterande huvudsakligen genom ägartillskott.

- Vi står nu ordentligt rustade för att uppfylla och överträffa våra kunders förväntningar på snabba och säkra leveranser, något som genom åren alltid varit Vikingsodas signum. Vi har också kapacitet att ta emot nya kunder, såväl enskilda butiker som större kedjor. Vi kan erbjuda service och övriga villkor som vi vet är mycket konkurrenskraftiga, säger Mats Thörnblad, VD på Intellifood Sweden AB.

Kvar i Sverige
När andra större aktörer fyller sina kolsyrepatroner i Tyskland håller vi benhårt fast vid att fylla allt i Sverige med egen utrustning placerad på vår anläggning i Upplands Väsby.

- Nu när vi moderniserat och byggt ut vår fyllningskapacitet ser vi inga ekonomiska fördelar med att transportera tompatroner utomlands för fyllning och framför allt innebär fyllning i Sverige mindre belastning på miljön, säger Mats Thörnblad.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062