23948sdkhjf

Stort intresse för En Öl & Whiskymässa

För andra året arrangerades En Öl & Whiskymässa i Göteborg. Food-supply var på plats för att träffa utställare och besökare.
Mellan den 10 och 12 april arrangerades återigen En Öl & Whiskymässa på Svenska mässan i Göteborg. Årets event bjöd på ännu fler utställare och större mässyta. Totalt var det 130 företag som tog chansen att träffa kunder, mingla med branschkollegor och marknadsföra sina produkter.

– Vi var med även förra året och märkte direkt efter mässan att det blev ett uppsving i försäljningen, sa Lukas Östberg, delägare i Höganäs Bryggeri – ett av de många företag som hade byggt upp sin egen monter.

"Öl är helt enkelt folkligt"
Hur gör man då för att sticka ut bland alla konkurrenter på mässan? Lukas Östberg tycker att det gäller att hitta en egen tydlig nisch – särskilt om man är en mindre aktör.

– Vi satsar på ett riktigt arbetaröl, sa han och påpekade också att han tror att trenden med mindre lokala bryggerier är här för att stanna.

– Öl är helt enkelt folkligt, det här är en hållbar trend.


Lukas Östberg, Höganäs Bryggeri.

Lukas Östberg, Höganäs Bryggeri.

Det bjöds inte enbart på öl och whisky under mässan. Även många delikatessföretag såg chansen att visa upp sina produkter.

– Vi satsar bara på mässor. Jag tycker om att vara ute och ha mycket kundkontakt och vi hoppas på bra försäljning i år, sa Guankwon Waen Loo, som var på plats med sitt företag Basturökeriet.

Förra året hade mässarrangören Stanley Wong och Svenska Mässan AB inte räknat med så stort intresse, och det blev långa köer utanför när fler besökare än beräknat dök upp. I år hade arrangören därför satsat extra på att säkerställa logistiken, med bland annat dubbelt så stor mässyta.


Guankwong Waen Loo, Basturökeriet.

Guankwong Waen Loo, Basturökeriet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078