Stort intresse för En Öl & Whiskymässa
För andra året arrangerades En Öl & Whiskymässa i Göteborg. Food-supply var på plats för att träffa utställare och besökare.
– Vi var med även förra året och märkte direkt efter mässan att det blev ett uppsving i försäljningen, sa Lukas Östberg, delägare i Höganäs Bryggeri – ett av de många företag som hade byggt upp sin egen monter.
"Öl är helt enkelt folkligt"
Hur gör man då för att sticka ut bland alla konkurrenter på mässan? Lukas Östberg tycker att det gäller att hitta en egen tydlig nisch – särskilt om man är en mindre aktör.
– Vi satsar på ett riktigt arbetaröl, sa han och påpekade också att han tror att trenden med mindre lokala bryggerier är här för att stanna.
– Öl är helt enkelt folkligt, det här är en hållbar trend.
Lukas Östberg, Höganäs Bryggeri. |
– Vi satsar bara på mässor. Jag tycker om att vara ute och ha mycket kundkontakt och vi hoppas på bra försäljning i år, sa Guankwon Waen Loo, som var på plats med sitt företag Basturökeriet.
Förra året hade mässarrangören Stanley Wong och Svenska Mässan AB inte räknat med så stort intresse, och det blev långa köer utanför när fler besökare än beräknat dök upp. I år hade arrangören därför satsat extra på att säkerställa logistiken, med bland annat dubbelt så stor mässyta.
Guankwong Waen Loo, Basturökeriet. |