HK Scan lanserar koncernövergripande varumärke
Varumärket Flodins ska bli tillgängligt på koncernens alla hemmamarknader och gradvis för export.
Varumärket Flodins ägs redan av HKScan och har tidigare varit känt på svenska marknaden för sina nöt- och lammprodukter, från handplockade leverantörer i Sydamerika, USA, Nya Zeeland, Australien och Europa.
Enligt den nya strategin ska Flodins endast använda köttråvara från HK Scans egna eller kontrakterade slakterier på hemmamarknaderna i Finland, Sverige, Danmark, Baltikum och Polen. Förädlade produkter ska tillverkas av HK Scan eller dess samarbetspartners.
De första produkterna väntas bli introducerade på marknaden under andra halvåret i år. Och tanken är att de ska komplettera nuvarande varumärkeserbjudanden.
– Flodins ska erbjuda trendiga, smakrika produkter av hög kvalitet, som är enkla att använda och tillreda. Flodins produktsortiment ska bestå av produkter som är särskilt utvecklade för varumärket, säger Anne Mere, Chief Marketing Officer, i ett pressmeddelande.