Tacokung storsatsar på näthandel
Lars-Olof Mattsson gjorde Santa Maria till ett miljardföretag. Nya storsatsningen heter mat.se.
Lars-Olof Mattsson ledde kryddföretaget Santa Maria från en omsättning på åtta miljoner kronor till över fyra miljarder. Santa Maria såldes sedan till finländska Paulig och Lars-Olof Mattssons nya mål är nu istället att bli störst på matförsäljning via nätet, rapporterar Dagens Industri.
Tillsammans med sonen Ludwig Mattsson är han storägare i matsajten Mat.se som snabbt har blivit störst inom mat på nätet i Göteborg. Vd för företaget är Måns Danielson som ser stora framtidsutsikter för näthandeln.
– Vi tror att det är ett paragdigmskifte på gång i dagligvarumarknaden. Folk vill kunna handla på olika sätt, säger han till tidningen.
Och företaget satsar på att bli störst inom sitt segment.
– Det är viktigt för oss att bli störst inom mat på nätet. Det är en filosofi vi har med oss från Santa Maria, säger Lars-Olof Mattsson.
Ett steg i planerna att växa, är att inom kort noteras på Nasdaq OMX småbolagslista First North.