23948sdkhjf

Tacokung storsatsar på näthandel

Lars-Olof Mattsson gjorde Santa Maria till ett miljardföretag. Nya storsatsningen heter mat.se.
– Jag är övertygad om att matförsäljning på nätet växer till 15-20 miljarder kronor per år i Sverige, säger Måns Danielson vd på mat.se till Dagens Industri.

Lars-Olof Mattsson ledde kryddföretaget Santa Maria från en omsättning på åtta miljoner kronor till över fyra miljarder. Santa Maria såldes sedan till finländska Paulig och Lars-Olof Mattssons nya mål är nu istället att bli störst på matförsäljning via nätet, rapporterar Dagens Industri.

Tillsammans med sonen Ludwig Mattsson är han storägare i matsajten Mat.se som snabbt har blivit störst inom mat på nätet i Göteborg. Vd för företaget är Måns Danielson som ser stora framtidsutsikter för näthandeln.

– Vi tror att det är ett paragdigmskifte på gång i dagligvarumarknaden. Folk vill kunna handla på olika sätt, säger han till tidningen.

Och företaget satsar på att bli störst inom sitt segment.

– Det är viktigt för oss att bli störst inom mat på nätet. Det är en filosofi vi har med oss från Santa Maria, säger Lars-Olof Mattsson.

Ett steg i planerna att växa, är att inom kort noteras på Nasdaq OMX småbolagslista First North.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11