23948sdkhjf

Lidl ökar satsning på sociala medier

Mer transparens och kundpåverkan. Det är anledningen till varför Lidl har ökat sin närvaro i sociala medier.
– Vi strävar alltid efter att lyssna på våra kunder och sociala medier är ett perfekt sätt att göra det på. Det är framför allt här som vi har märkt att efterfrågan på svenska varor är hög, säger Karin Berg, ansvarig för sociala och digitala medier på Lidl Sverige, i ett pressmeddelande.

Som ett steg i att öka kundernas engagemang har Lidl börjat med att låta kunderna bestämma kampanjvaror via Facebook. Kunderna får olika förslag på produkter och sedan sker en omröstning.

– Vi arbetar kontinuerligt med omvärldsbevakning på sociala medier för att se trender och fånga upp konsumenternas önskemål, samt vad som diskuteras på nätet inom mat och handel. För oss är det viktigt att hela tiden arbeta med en tvåvägskommunikation där vi ser och hör vad våra kunder efterfrågar, säger Karin Berg.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126