23948sdkhjf

Dunkin´ Donuts till Sverige

Kafé- och restaurangkedjan Dunkin´ Donuts planerar att öppna upp till 50 butiker inom fem år i Sverige. Den första restaurangen öppnar i Stockholm i höst.
Satsningen av Dunkin´ Donuts sker genom att ett franchiseavtal har tecknats med Coffee & Brands Sweden AB. De kommer att driva samtliga enheter i egen regi.

– Sverige har en lång kaffetradition och med dagens trend bland svenskar att fika och äta ute alltmer så ligger vår satsning rätt i tiden. Med så erfarna affärsmän i ledningen som Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson som samtliga har stor erfarenhet från konsumentmarknaden så är vi övertygade om att etableringarna kommer ske i den höga takt som planeras, säger Paul Twohig, vd för Dunkin´ Donuts i USA och Kanada.

Utöver företagets välkända munkar meddelar Tommy Svensson, vd för Coffee & Brands Sweden, att delar av menyn kommer att "skräddarsys efter lokala smaker".

Coffee & Brands Sweden AB ägs av Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson. De har tidigare erfarenheter av konsumentförsäljning från företag som Biltema, ICA, IKEA, Walt Disney och ÖoB.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063