Koncernchef på Fazer: "2014 var ett tufft år"
Under 2014 fortsatte Fazer att förbättra sitt jämförbara resultat trots svåra marknadsförhållanden.
- 2014 var ett tufft år, främst på grund av utmaningar i affärsklimatet. verksamhetsmiljön. Det instabila läget i Ryssland och rubelns fall gjorde det ännu svårare, och den ekonomiska nedgången fortsatte på Fazers viktigaste marknader, förklarar Christoph Vitzthum, Fazers koncernchef i ett pressmeddelande.
Fazer behöll sin marknadsposition i Sverige år 2014. Fazers omsättning i Sverige uppgick till 389 miljoner euro, vilket utgjorde 23 procent av Fazers totala omsättning.
Ser ljust på framtiden
Bolaget förväntar sig en ökning av omsättning och lönsamhet under 2015, mätt med jämförbara valutakurser.
- Vi lever i en värld som ständigt genomgår förändringar, men vi drar nytta av detta. Det uppmuntrar oss att utforska, upptäcka och skapa nya smakupplevelser, säger Christoph Vitzthum.