23948sdkhjf

App gav dubbel omsättning i pizzor

Norrköpingsrestaurang dubblade försäljningen med hjälp av mobilapp.
Genom att erbjuda Norrköpingsborna möjligheten att beställa, betala och få sin pizza hemkörd genom ett par knapptryck på sin smartphone eller via hemsidan onlinepizza.sw har restaurangen “Gu va gott” nästan fördubblat sin omsättning.

– Det är jättekul, men ibland är det väldigt stressigt, säger Chassa Racho som äger restaurangen, till Food Supply.

Chassa Racho anslöt sin verksamhet till onlinepizza.se för ett par månader och började samtidigt erbjuda sina kunder att få maten hemkörd. Försäljningen tog helt ny fart och förutom en ökning i omsättningen, fick Chassas restaurang även beställningar från kunder långt utanför det ordinarie upptagningsområdet.

– Redan efter en vecka fick vi köpa in en andra bil för att hinna leverera alla beställningar. Efter en månad köpte vi en tredje bil, säger hon.

Har ni behövt utöka personalstyrkan i samband med eran ökade produktion?

– Ja, vi tar in lite extrapersonal när det är som mest att göra.

Tjänsten och mobilappen Onlinepizza.se har över 1100 anslutna restauranger runtom i Sverige. Totalt levererar tjänsten 6 miljoner måltider per år till användare i hela Sverige och antalet restauranger som ansluter till tjänsten ökar hela tiden.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078