23948sdkhjf

Sportprofiler ska lyfta Oatly

Enligt Oatly ligger grunden till samarbetet i en ömsesidig beundran.
Först surfaren Freddie Meadows och sedan simdrottningen Sarah Sjöström. Havremjölksföretaget Oatly satsar på sportprofiler för att marknadsföra sin dryck.

– Till att börja med är vi intresserade av människor som gör fantastiska saker med sina liv och vi vill stötta dem i deras strävan att bli bäst på det de gör. Vi tror också att detta kan inspirera andra att göra något fantastiskt med sina liv, säger John Schoolcraft, creative director på Oatly, till Food Supply.

Efter sex månader i rad med 50 procents försäljningstillväxt i Sverige är detta nästa steg i strävan mot att säkra en position som en av "Världens mest spännande tillverkare av alternativa mjölkprodukter.

För en månad sedan meddelade alltså Oatly att de inlett ett samarbete med surfaren Freddie Meadow för att utveckla en serie drycker särskilt utformade för idrottare i världsklass. Och avtalet med Sarah Sjöström går i samma linje.

Kommer vi att få se fler kända idrottsutövare i samband med era produkter framöver?

– Kanske, vi har en tendens att vara konsekvent inkonsekventa, så man vet aldrig riktigt vad som kommer härnäst, avslutar John Schoolcraft.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141