23948sdkhjf

Oatly sponsrar stor festival

Detta som ett led i initiativet att slopa mjölkprodukterna på festivalområdet.
Stadsfestivalen Way out West är sedan ett par år tillbaka ett köttfritt evenemang. I år slopar de dessutom i stort sett alla mjölkprodukter.

Som ett led i initiativet blir Oatly – som tillverkar produkter helt baserade på havre – ny huvudsponsor för kalaset.

– Svenskar är ett mjölkdrickande folk och vi vill göra det lätt för människor att testa något annat. En festival är ett bra tillfälle att göra det, då kan man kasta undan sina vanliga rutiner, säger John Schoolcraft, creative director på Oatly, till Food Supply.

All kaffemjölk tas bort och merparten av maten kommer att vara utan mjölkprodukter. Men det kommer att säljas vissa ostar och glassar med mjölk. Strävan är att principen ska gälla även utanför festivalområdet i Slottsskogen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093