23948sdkhjf

Tv-profil lyfter Lönneberga

Över 600 000 personer har sett Edward Blom besöka Lönnebergas skinkfabrik.
Enligt Pontus Egnér, marknadschef på Lönneberga, har spridningen gått över förväntan.

— Det känns ju helt fantastiskt med över 600 000 tittare, säger han till Food Supply.

I filmen besöker tv-profilen Edward Blom, som är gastronom och kokboksförfattare, fabriken Lönneberga för att lära sig hur det går till att tillverka skinka.

— Vi får ofta frågor från konsumenten om hur det går till att göra Lönnebergaskinka, och då ville vi skapa en film som visar hur det går till på ett underhållande sätt. Vi har samarbetat med Edward tidigare och tyckte att han skulle passa perfekt. Det är också bra att någon utomstående kommer in och förklarar, språket blir mindre "tekniskt" på det sättet.

Men det är inte Lönneberga som har lagt upp filmen. Inte heller livsmedelskoncernen Atria Scandinavia, som äger varumärket, är avsändare. Filmen har i stället lagts upp av Edward Blom själv.

— Vi har faktiskt hjälpts åt här. Edward blev så nöjd att han på eget initiativ lade upp filmen på sin egen sajt, men vi har också tagit hjälp av vår mediebyrå för att sprida filmen, säger Pontus Egnér.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078