Majonnäs-vd vill göra mat till valfråga
Josh Tetrick, grundare av omtalade Hampton Creek, kräver att de amerikanska presidentkandidaterna börjar prata om mat.
Det anser i alla fall Josh Tetrick, grundare och vd på Hampton Creek, företaget som gjort sig känt för tillverkning av det äggfria majonnässubstitutet "Just Mayo".
— Rösta på en kandidat som tänker på mat.
Det sa han på tisdagen under konferensen Dreamforce i San Francisco, USA, enligt den amerikanska nyhetssajten Huffington Post.
Den politiska debatten inför det amerikanska presidentvalet kretsar, som vanligt, kring jobb, tillväxt och utrikespolitik. Men samtidigt har livsmedel diskuterats flitigt i den amerikanska samhällsdebatten de senaste veckorna. McDonalds beslut om att övergå till ägg från frigående höns och en stämning för vilseledande reklam om GMO riktad mot burritokedjan Chipotle Mexican Grill är två exempel.
Josh Tetrick hoppas att politikerna plockar upp det uppenbara intresse som medborgarna visar för mat.
— Ingen pratar om mat som en central fråga, säger Josh Tetrick, enligt Huffington Post.
Och han har fått viss respons från politiskt håll, uppger tidningen. Kampanjstaber från två republikanska, och två demokratiska kandidater ska ha hört av sig och velat veta mer om "den där matgrejen", berättade Josh Tetrick för konferenspubliken.