23948sdkhjf

Brämhults hoppar på ful trend

Olikhet ska särskilja juiceföretaget från konkurrenterna.
Att poängtera det individuella, personliga — och ofta icke-perfekta — i produkter och på förpackningar är en växande trend, vilket Food Supply skrivit om tidigare .

Nu hänger juicetillverkaren Brämhults på och lanserar reklamkampanjen "Ingen flaska är den andra lik", som kommer att synas i Stockholm. Tanken är att lyfta fram innehållet snarare än utseendet på olika sorters apelsiner, och Brämhults konstaterar att "de bästa juiceapelsinerna sällan är butikssnygga".

— För andra juiceproducenter är det viktigaste att juicen har samma färg och smakar likadant varje gång. För oss är det precis tvärt om. Olikheten är en äkthetsgaranti som särskiljer oss från andra. Våra juicer beter sig som färsk frukt och ändrar smak i takt med säsongen. Därför ligger den här kampanjen oss väldigt varmt om hjärtat och det ska bli spännande att se hur den tas emot, säger Stina Haglund, brand manager på Brämhults, i ett pressmeddelande.

Läs också: Coop lanserar fula frukter
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078