23948sdkhjf

Kanelbullens dag — kassako för Reitan

Pressbyrån säljer tre gånger fler kanelbullar än vanligt den 4 oktober.
För Pressbyrån och 7-Eleven är bröd, bullar och andra bakverk en viktig del av konceptet som ger goda vinstmarginaler. För några år sedan bytte Pressbyrån till och med namn till Kanelbullebyrån, om än tämligen tillfälligt.

Så att de två butikskedjorna, som båda ingår i norska Reitankoncernen, omfamnar Kanelbullens dag borde inte förvåna någon.

— Kanelbullens dag bidrar givetvis till extra mycket fokus på kanelbullar under den dagen. Det är en högtid som vuxit sig starkare de sista åren och många butiker och varumärken med oss erbjuder kanelbullar i samband med den, säger AnnaMaria Carnemark, marknadschef på Pressbyrån, till Food Supply.

Enligt AnnaMaria Carnemark upp till tredubblar Pressbyrån och 7-Eleven försäljningen av kanelbullar den 4 oktober varje år, jämfört med en genomsnittlig dag.

— Förväntningen är att sälja minst lika många som under 2014. Och framförallt att sprida glädje genom att vara med och fira, säger AnnaMaria Carnemark.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078