23948sdkhjf

Max hämtar marknadschef från Spendrups

Henrik Åström senaste i raden som rekryterats till Max.
Den 1 februari lämnar Henrik Åström jobbet som marknadschef för öl på Spendrups för att i stället sälja hamburgare som marknadschef på Max.

— Vi är väldigt glada att få hälsa Henrik välkommen till Max. Han har gedigen kompetens och värdefull erfarenhet från flera andra starka konsumentnära varumärken. Henrik kommer bli en viktig spelare i arbetet med att stärka Max position ytterligare när vi nu fortsätter expandera i Sverige och utomlands, säger Christoffer Bergfors, vice vd på Max Hamburgerrestauranger, i ett pressmeddelande.

På Spendrups, där han varit i sju år, hade Henrik Åström bland annat ansvar för varumärken som Norrlands Guld och Mariestads. Han har tidigare arbetat på Wasabröd och Barilla.

— Max är ett familjeföretag med starka rötter, samtidigt som man ständigt lyckas utvecklas och tänka nytt. Det ska bli riktigt kul att leda marknadsarbetet på ett företag som jag nyfiket följt under många år. Det ska också bli spännande att få vara med konsumenten hela vägen fram till köp. Jag vill jobba vidare utifrån Max starka position och säkra att kommunikationen blir ännu mer integrerad, digitaliserad och affärsdrivande, säger Henrik Åström i en kommentar.

Tjänsten innebär att Henrik Åström kommer att leda marknadsavdelningens arbete inom reklam, design, PR och sociala medier. Han kommer också att ingå i ledningsgruppen.

Så sent som i förra veckan meddelade Max att PR-konsulten Fredrika Fredmark ska ansvara för hamburgerkedjans PR-arbete.

Läs också: Hon tar över PR-ansvaret på Max

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078