23948sdkhjf

Arla-bönder ska ut på gatorna

I höst ska Arla-bönder prata mjölkkris med 100 000 svenskar.
Genom en storkampanj vill Arla visa på sin roll för den svenska mjölkproduktionen. Under hösten skickar Arla ut sina mjölkbönder på torg och gator för att träffa människor och svara på frågor om den tuffa situationen som många mjölkbönder nu upplever.

Arla har som mål att kampanjen ska resultera i fler än 100 000 samtal med vanliga konsumenter.

— Vi kommer att möta konsumenter på torg, ute på stan och i butik. Vi vill visa vad Arla är och vem som står bakom företaget. Men det handlar lika mycket om att lyssna in vad som sägs om Arla. Det är samtalet vi är ute efter, och det är väldigt viktigt att folk får tillfälle att ställa frågor, säger Helene Gunnarson, styrelseledamot i Arla, i ett pressmeddelande.

Enligt Arla är konsumenternas kunskaper dagens mejerimarknad i allmänhet låg.

— Det är bra att mjölkböndernas situation uppmärksammas. Samtidigt är det uppenbart att vi har varit otydliga kring hur Arla och kooperativet fungerar. Vi vill göra det tydligt att Arla är böndernas eget företag, ett kooperativ ägt tillsammans av bönder i sju länder, att vi tar ansvar för Sveriges mjölk och att Arlas förtjänst går tillbaka till oss Arlabönder, säger Helene Gunnarson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.057