Han får nyckelroll på Arla
Veteran från tv-branschen ska ansvara för mejeribjässens kommunikation.
Mellan 1999 och 2011 var han kommunikationsdirektör på TV4-gruppen och sedan dess har han haft en rad rollen inom kommunikationsbranschen. Han kommer senast från en egen konsultverksamhet.
— Jag är både stolt och glad över att få möjlighet till att få arbeta med ett sådant starkt och traditionsfyllt varumärke som Arla. Den professionalism jag har mötts av i mina kontakter med företaget under rekryteringsprocessen bekräftar bilden man har av Arla, ett mycket kompetent och drivet företag som ständigt utvecklas och vill framåt. En sådan arbetsplats vill man helt enkelt tillhöra, säger Gunnar Gidefeld i ett pressmeddelande.
På Arla kommer Gunnar Gidefeldt att ansvara för för den övergripande svenska kommunikationsstrategin samt stakeholder management. Han rapporterar direkt till Henri de Sauvage Nolting, executive vice president för Arla Sverige.
— Jag är övertygad om att Gunnar kommer att bidra till att bygga Arlas varumärke i Sverige och leda vår kommunikationsstrategi framåt tillsammans med vårt kompetenta kommunikationsteam. Han har en bra kommersiell förståelse, stark erfarenhet inom ledarskap och kunskap om att arbeta med varumärken, säger Henri de Sauvage Nolting, i en kommentar.
Gunnar Gidefeldt tillträder tjänsten 9 november 2015.