23948sdkhjf

Munkar på mission I Europa

Kafékedjan Dunkin' Donuts hårdsatsar, inte minst i Sverige.
Under fjolåret öppnade Dunkin' Donuts upp dörrarna för sammanlagt nya 55 kaféer runt om i Europa. Och den amerikanska munkjätten, som nu finns på 220 platser i Europa, vill fortsätta offensiven på kontinenten.

Täby Centrum blev Dunkin' Donuts första enhet i Sverige 2014. Sedan dess har ytterligare fem kaféer öppnats i Stockholmsområdet och det finns en uttalad plan att, via franchsetagarna Coffee & Brands Sweden, etablera sig i Göteborg, Malmö och Helsingborg under 2016.

Läs också: Dunkin' Donuts storsatsar i Sverige

— Vi ska ha öppnat på minst 30 ställen innan 2019. Just nu fokuserar vi på Stockholm, men vi letar hela tiden efter etableringsmöjligheter i resten av landet, sa Linda Lindius, som är area manager för Dunkin' Donuts, till Food Supply i maj.

Som en anpassning till den svenska marknaden har kafékedjan bland annat marknadsfört sig som ett alternativ till det klassiska, och numera nästan världsberömda, fikat. Lagom till fettisdagen såldes även en "semmeldonut".
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062