Stor krogkedja lanserar app
"Krogbranschen redo för ett rejält digitalt kliv."
– Vi är övertygade om att det bästa sättet för oss att bygga relationer och interagera med våra gäster är genom en bred digital kanal, men med lokalt anpassat innehåll. Därför låter vi krogarna själva ansvara för såväl innehåll som erbjudanden till Harrys vänner, samtidigt som vi kompletterar med stående erbjudanden från central nivå. Det innebär i praktiken att vi introducerar lokala CRM-system, eftersom vi vet att våra krögare känner sina gäster allra bäst. En idé jag inte tror någon annan kedja vågat testa tidigare, säger Gustav Löfving, marknadschef på Harrys, i ett pressutskick.
Krogkedjan Harrys finns i dag på närmare 40 orter i Sverige och har nyligen genomfört ett utvecklingsarbete för att förnya såväl koncept som erbjudande.
– I samband med det nya konceptet har även marknadsföringen fått en översyn och förflyttats från köpt till förtjänad media. Vi har idag sammanlagt över 120 000 följare på Facebook och målet är att närma sig samma nivå av medlemmar i Harrys vänner under nästa år. Appen länkar ihop alla våra digitala kanaler för att underlätta och interagera med gästen. Vi visar att krogbranschen är redo för ett rejält digitalt kliv, fortsätter Gustav Löfving.
Appen ger bland annat kunden möjlighet att boka bord på Harrys-krogar, ta del av olika erbjudanden och läsa menyerna.